مقدمه

گالا گیمس توسط (Eric Schiermeyer) و (Michael McCarthy) ساخته شد. اریک و مایک هر دو سابقۀ درخشانی در صنعت گیم دارند. از موفقیت های اریک می توان به هم بنیان گذار بودن در بازی (ZYNGA) نام برد. مایک هم از داشتن همچین کارنامه ای مستثنا نیست و اعتبار زیادی از ساختن بازی معروف فیسبوک، (FarmVille) به دست آورده است. اریک از سال 2014 در حوضه کریپتو، فعال بوده اما در سال 2018، شیفته مکانیسم بازی کن و پول در بیار (Play to earn) اکسی اینفینیتی شد ( اگر مایل به آشنایی با اکسی هستید، به مقاله ما راجب اکسی در سایت سر بزنید).

گالا و دلیل خاص بودن آن

برخلاف تعداد زیادی از رمزارز ها، گالا هیچ گونه سرمایه گذاری خارجی از سوی سرمایه گذاران ریسک پذیر نداشته و عرضه اولیه ای هم برای این رمزارز اتفاق نیفتاده است. سرمایه اولیه گالا گیمس، توسط بنیان گذارانش تهیه شده و امروزه از فروش ان اف تی (NFT) برای بازی بلاکچینی اش در حال حاضر و پروژه های آینده کسب درآمد می کند. ان اف تی (NFT) های گالا، بر روی شبکه اتریوم هستند اما در آینده به گالاچین سایدچین، منتقل می شوند.

Gala Games

پروژه های گالا

(TownStar)، تنها بازی فعال گالا گیمس می باشد که در حال حاضر در مرحله آلفا قرار دارد. این بازی یک شبیه سازی کشاورزی، مانند (Farmville) می باشد. (SpiderTanks) بازی فعال دیگری است که این بازی فعلا در مرحله بتا قرار دارد و طرفداران زیادی را از کره جنوبی، جذب کرده. علاوه بر این دو، گالا مشغول کار بر روی بازی دیگری به نام (Legacy) که شباهت زیادی به (SIMS) دازد نیز هست.

گالاچین سایدچین

در مورد گالاچین سایدچین، هنوز اسناد رسمی منتشر نشده اما به گفته یکی از مدیران گالا گیمز، 50 هزار ند، در این شبکه فعالیت خواهند داشت تا قابلیت فعال بودن 100 میلیون کاربر در ماه را ایجاد کند. امروز 23 هزار ند در این شبکه فعالیت دارندکه به ند های بنیان گذار معروفند. برای داشتن این ند ها، باید حدود 80 هزار دلار گالا به گالا گیمس پرداخت کنید و حداقل 6 ساعت در روز آنلاین باشید. ند های بنیان گذار برای شما گالا، ان اف تی (NFT)، و توکن های بازی های حال و آینده گالا را برای شما به ارمغان می آورند. طبق گفتۀ یکی از صاحبان این ند ها شما قادر به کسب 1070 دلار درهفته از این طریق خواهید بود.

ند های گالا

گالا گیمس در آیندۀ نزدیک، سه نوع ند خواهد داشت.اولین ند (Paid Node) ها هستند که زیرساخت عملیات های داخل بازی هستند. ند های دوم، (Free Node) ها خواهند بود که به ند های بنیانگذار کمک خواهند کرد. و آخرین ند ها هم همان ند های بنیان گذار یا (Founder Node) ها هستند که در موردشان صحبت کردیم. مکانیسم هر کدام از این ند ها با هم متفاوت هستند به صورتی که ند های بنیان گذار با مکانسیم (PoW)، (Paid Node) ها با اجماع (PoS) و (Free Node) ها هم با اجماع (Proof of Storage).

گالا گیمز

نقشه راه گالا

گالا نیز مانند بقیه رمزارز ها دارای یک نقشه راه است که نام آن ند مپ می باشد. در این ند مپ ذکر شده که گالا گیمس هیچ زمان مشخصی برای اهداف آینده اش مشخص نمی کند اما برخی از مقصد های مورد نظر گالا را می توان در مصاحبه های مدیران و توسعه دهندگان گالا پیدا کرد. یکی از این اهداف، راه اندازی بازی (Mirandus) است که انتظار می رود در پایان سال جاری میلادی عرضه شود. یکی دیگر از اهداف گالا، همکاری با پالیگان بر سر کاهش کارمزد تراکنش ها است اما زمان مشخصی برای این اتفاق هم ارائه نشده است.

آینده گالا

گالا در کنار پتانسیل زیادش برای رشد چندین نکته نفی هم دارد. یکی از آنها نبود اسناد فراوان بر روی سایت گالا گیمس است. عدم وجود یک فرم پیشنهاد در سایت این رمزارز هم یک نکته منفی دیگری می باشد هر چند که کاربران و علاقه مندان قادر به گفتگو از طریق دیسکورد گالا گیمس هستند. نبود وایت پیپر و نقشه راه برای این رمزارز هم یک مشکل دیگر برای این پروژه است که باعث سست شدن سرمایه گذاری های جدید بر روی این رمزارز می شود.

سخن پایانی:

در آخر لازم می دانم که تاکیدی داشته باشیم بر روی اکوسیستم و تجربه بی همتا بنیان گذاران گالا. اگر این بنیان گذاران بتوانند گالا را در راه درستی پیش ببرند، قطعا در آینده این رمزارز به یکی از بزرگترین پروژه های موفق گیمینگ در بلاکچین تبدیل خواهد شد.

Comments

Popular posts from this blog

چگونه ارز دیجیتال رایگان بگیریم؟